Opel alkatrészek Miskolcon

Autóalkatrész és szerviz

Sokan kérdeznek meg, milyen autót vegyenek, mik a tapasztalatok, mire számítsanak. Ezen az oldalon nem akarok senkit sem elkeseríteni sem lebeszélni semmilyen tipusról, ne felejtsük el itt CSAK a problémák vannak felsorolva, melyek java része kis előrelátással megelőzhető. Egyébként ha valaki odafigyel a kocsijára, akkor ritkán hagyja cserben. Hát kezdjük.

 

Kicsit összevissza van, majd egyszer elrendezem:

 

 

 

Autó hibák:

 

Astra F párásodása, fűtőmotor előtétellenállás elromlása: Szélvédő előtti műanyag takaró nem zár kellőképp, így az üveg a vizet pont a pollenszűrőre vezeti.

 

 

 

Omega B ajtók alja rohad, kilincsek eltörnek.

 

 

 

Astra G Delphi fűtésházban a belső keringtetés csappantyú eltörik, és a motor egyfolytában forog.

 

Astra G Behr fűtésház belső keringtetése is meg szokott akadni. Ezekben a 99-2000 évjáratokban fűtéscsap is van, mely egy idő után tuti tönkremegy.

 

Astra G 5ajtós/sedan hátsó rugó eltörik.

 

Astra G, Zafira dudagomb a légzsákból kiszakad.

 

 

 

Zafira A hátsó ajtókhoz menő vezeték rendszeresen megtörik, nem megy a kp. zár, stb. Ugyanez igaz a H  Astrára is melynél főleg bal hátsó ajtó romlik el.

 

 

 

Vectra B, Astra G 2000-ig légzsák hibák: Főleg az ülés alatti légzsák csatlakozók kontaktosodnak ki, legegyszerűbb megszüntetni a csatlakozót és összeforrasztani a vezetékeket.

 

 

 

Corsa C AL fényszórókba beleolvad az izzó  foglalat.

 

CorsaC kormányművek mennek szét sorra. Olcsón felújítható gyári javítókészlettel.

 

Corsa C gyári váltó kulisszája 30-40000 km után szétkopik.

 

CorsaC szervó gyakran elkezd egyik irányba húzni. Könnyen javítható.

 

Corsa C tipusoknál a küszöbről gyakran leválik a festék kb 200.000km-nél.

 

 

 

Corsa D belső króm kilincsekről leválik a króm és vág.

 

 

 

VDO CD-ken a hangerő szabályzó gomb könnyen tönremegy. Óvatosan kell kezelni, mert érzékeny nagyon. Ha mégis elromlott, 7000HUF-ért ki tudjuk cserélni.

 

 

 

Vectra B kombi csomagtérajtó átvezető kábelek megtörnek, lezárlatolnak és a központizár vezérlő tönkremegy.

 

Vectra B zárak elromlanak.

 

Vectra B kijelzők elromlanak.

 

Vectra B Kelsey-Hayes EBC430 ABS elromlik.

 

 

 

VectraC/Signum automata klíma szabályzó tekerője elromlik, gyanaz a probléma és a megoldása mint az előbb a CD-nél.

 

VectraC/Signum km órájának kontakt hibája miatt különböző hibák.

 

Hátsó hamus eltörik.

 

3 gombos régi fajta kulcsban a mikrokapcsolók elromlanak, nálunk kapható.

 

 

 

Astra H, Zafira B ablakemelő kapcsoló nagyon könnyen eltörik.

 

 

 

Motor hibák:

 

Régebbi 8 szelepes benzines motoroknál nincs is sok jelentős probléma, a vezérműtengely kopása fordul elő általában rossz minőségű olaj ritka cseréje mellett, belül elszennyeződött motorokban.

 

 

 

X16XEL AstraF VectraB magas alapjárat, motorkontroll lámpa ég, alapjárati levegőszabályozás hiba -> pillangószelepnél a gumi levegőcső kireped.

 

 

 

Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

Y17DT adagolóvezérlő gyakran se szó se beszéd megáll.  Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

Y17DT motorvezérlőkből kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón kilyukadt az egyik gomba (barna, előtöltés állító alul az adagolón), onnan nyomja fel a gázolajat.

 

 

 

X20DTL/H, Y20DTL/H, Y22DTR gyakran vákuumproblémák lépnek fel, általában pofonegyszerű javítani, az oldalon található leírás miként.

 

Indítási hibák az üzemanyag rendszer levegősödése miatt.

 

Főtengely törés rossz kéttömegű lendkerék miatt.

 

VectraC/Signum egyes darabok izzítás nélkül köztes melegen nem indulnak. Ugyanezeken az intercooler csövek kilyukadnak és nem olcsóak.

 

Y20DTH/Y22DTR elektromos EGR elromlik és nem olcsó, de fel tudjuk újítani.

Ugyanezeken a motorokon Vectra C kombi/Signum-on van egy folytószelep érzékelő poti, ami pofátlanul sokba kerül és el is szokott romlani. Van rá megoldásom.

 

 

Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak (gyárilag alig van lehúzva vagy nincs is), a kipufogó oldali vezérműtengely eltörik akár 30-40.000 kmnél!. Ha még nem volt ellenőrizve, érdemes!

 

Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amíg nem késő!

 

Z10-14XEP motorokban kopog a szívótorok. Kikopnak a kis rudacskák.

 

Az ilyen motoros autók nem bírják a rossz aksit vagy a bikázgatást, és a motorvezérlő tönkremehet.

 

X10XE-Z14XEP:

 

Ezekben a láncos motorokban az olajgomba gyakran kilyukad.

 

A főtengely szíjtárcsa közdarabját a szimering felesztergálja és folyik az olaj.

 

 

 

Z14XE, Z16XE, Z16SE EGR szelep állandó probléma. A legtöbbről le lehet programozni.

 

Z14XE, Z16XE, Z16SE motorvezérlőkben lerázódnak a lábak, emiatt különböző hibák jelentkeznek. Általában javítható.

 

Ugyanezen motoroknál rendszertelen/többszörös gyújtáshiba gyakori oka, hogy elkormolódik a szelepszár és szorulnak a szelepek. Tapasztalatom szerint egy szeleptisztító folyadék gyakran megoldja a problémát.

 

 

 

Omega B V6 szelepfedél megállíthatatlan olajfolyás -> valószínű a szelepfedél elvetemedett. Megoldás: A VectraB-n fémből van, az nem vetemedik el.

 

X20XEV, X18XE szelepfedél folyás (más tipusban is)

 

 

 

Az X17DTL motoroknak annyi tipushibája van, hogy kár felsorolni. Szerintem érdemes ezt a tipust messziről elkerülni.

 

 

 

1.7 CDTi Astra H intercooler hűtő kidörzsölheti a vízhűtőt.

 

 

 

1.9 CDTi motoroknál a generátor sűrűn megáll 80-90e km-nél. Sajnos alul van méretezve.

 

Z19DT folytószelepbe belejut az olaj és elromlik.

 

Z19DT EGR elromlik és lekormolja miatta a részecskeszűrőt.

 

Z19DTH szívótorokban a leffentyűk összekötője lehulik, majd akár az egész leffentyű is kimozdulhat a helyéről. Gyakorlatilag a szívótorok elkopik kb 150.000 km-enként.

 

Z19DTH kipufogósor tőcsavarjai eltörnek a 4-es hengertől kezdődően.

 

Z19DTH 3-as henger befecskendező csatlakozója szokott rosszalkodni.

 

 

 

1.3 CDTi motoroknál bár a szervíz szerint nem kell, de 120-150.000kmenként ajánlom a vezérműláncot lecserélni!! Sajnos előfordulhat, hogy nagyon megnyúlik, kiakadhat a feszítő és összeforoghat a motor.

 

1.3 CDTi gyenge aksival nem indul.

 

Z16XEP motoroknál előfordul, hogy hullámzik az alapjárat, illetve szippantja fel a motorolajat. Bármilyen meglepő, ez jó eséllyel a szelepfedél hibája!

 

Figyelem! Opel Astra H Z16XEP tulajdonosok!

 

Komoly szoftverhibát találtunk egy ilyen digitlkímás autónál: Kikapcsolt klímánál a motorvezérlő nem működteti a vízhűtő ventillátorát, hagyja megfőni a motort! Különösen azért veszélyes mert ezekben a tipusokban vízhőfok óra nincs. Márkaszervizekben rendelkezésre áll a javított szoftver amennyiben az Ön autójánál is jelen volna a hiba.

 

Z16XEP, Z16XER, Z18XER-nél 25-30000 km-enként gyertyahézag állítása ajánlott, ha nem akarunk idejekorán trafót cserélni.

 

Opel Vivaro 1.9 DCi:

Motoron a befecskendezők kábelkötege kidörzsölődik

Üzemanyag nyomásszabályzó szelep vezetéke a szeleptől kb 2cm-re elkorrodál.

2004-ig tipusokon szoftverfrissítés ajánlott, és normálisan fog menni 2200 alatt is.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 134
Tegnapi: 105
Heti: 479
Havi: 3 764
Össz.: 484 547

Látogatottság növelés
Oldal: Tipushibák
Opel alkatrészek Miskolcon - © 2008 - 2017 - topel.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: opel magno kod - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »